Esport Danmark har netop offentliggjort en ny hjemmeside. Igennem udviklingsarbejdet af hjemmesiden har selvopfattelsen været et essentielt omdrejningspunkt. En opfattelse som går i tråd med hvordan vi som forbruger ønsker at være kunde i en given sammenhæng, men også en revurdering af hvordan samarbejde imellem forbund og forening kan foregå.
”Det er vigtigt for os at vi ikke bliver et tungt drevent forbund, hvor vi opfattes med afstand af vores medlemmer. Vi skal i langt højere grad være agile i vores tilgang. Vi ønsker at arbejde med kompetencerne 1-til-1 ud fra de problemstillinger som landets esports foreninger står i. Vi ser også selv som et reelt task force og med dette afsæt sender vi forhåbentligt et positivt signal til vores medlemmer.” – udtaler foreningsleder i Esport Danmark Anders Sørensen.
Esport Danmark rakte i sommeren 2020 ud til esportsforeninger for igennem en brugerundersøgelse at kortlægge udviklingsønsker, problemstillinger samt potentialer som de nuværende esportsforeninger står i. Vi modtog 51 foreningssvar som var med til at skabe en retning for hvilket produkt forbundet skulle tilbyde.
Nogle af de spørgsmål, som forbundet har stillet til sig selv, er også hvordan samarbejdet imellem foreninger og forbund skal være, så medlemmet kan gøre aktivt brug af forbundet, og opleve at udvikling og eksekvering går hånd i hånd.
”Jeg håber at vores nye hjemmeside sender et signal til vores medlemmer. Vi vil rigtig gerne i dialog, og vi vil gerne inspireres af jer hvis der er områder hvor vi kan blive stærkere sammen. Et eksempel på at styrke foreningerne ligger i opfattelsen omkring bestyrelse og ledelse. Vi ser bla. at foreninger som besidder god ledelse er stærkere i deres produkt overfor medlemmet. Det er et ud af flere produkter vi nu kan lancere.” – slutter Anders Sørensen.